Vivofonto

Zakelijk

Werk is voor een mens een levensmissie. Want in ons werk uiten we ons in wat en wie we zijn. Als we nog maar net kruipen dan zijn we al aan het werk om op doelen af te gaan. De ene mens gaat af op kleurpotloden en de ander is gelukkig met lego of vriendjes. De mens werkt graag met zijn lichaam, geest en emoties en is het allerliefst bezig met dat waar zijn kwaliteiten en uitdagingen liggen. Als je kan doen wat werkelijk bij je past dan noemen we dat passie. Want we zullen ons totale wezen vol overgave inzetten.

We hebben dus twee zaken nodig om tot passie te komen. Ten eerste een doel/uitdaging die een innerlijk verlangen losmaakt om dit doel te bereiken. En ten tweede een innerlijk verlangen om een doel te zoeken en herkennen. Maar wat is er als eerste, doel of het verlangen? In mijn visie is het zo dat we aangeboren kwaliteiten hebben die doelen en uitdagingen zoeken. Maar als er geen doelen zijn krijgen we ook deze kwaliteiten niet in beweging. Daarom is het aanreiken van doelen vanuit van uit het bedrijfsleven van groot belang om kwaliteiten binnen mensen in beweging te zetten.

Het bedrijfsleven is hetzelfde voor een mens als het onderwijs. Men komt bij een onderneming binnen en wordt aangenomen om zijn kwaliteiten maar als het bedrijf niet het juiste biedt waardoor de kwaliteit tot zijn recht komt en verder kan ontwikkelen dan zal de medewerker stil komen staan of hij gaat nog harder werken om zijn behoeftes te bevredigen en is met allerlei randzaken bezig en kan zichzelf en de omgeving in de weg gaan zitten en blijft zoeken naar dát wat hij nodig heeft om zijn kwaliteiten en bezieling tot zijn recht te laten komen. Door niet alleen medewerkers/managers goed te screenen, positioneren en te motiveren binnen de onderneming en de werkplekken maar dit ook met de organisatie/ondernemer en zijn onderneming te doen zullen de doelstellingen sneller bereikt worden door meer efficiëntie uit zowel medewerkers als de onderneming te halen.

Karakters daar draait het om! Niet alleen mensen hebben een karakter maar Het bedrijf heeft ook een karakter en de aangeboren kwaliteiten komen van zijn bedenker de ondernemer. En de onderneming is gevormd door het leven en de mensen die voor hem zorgde.

Dat wil zeggen dat een bedrijf ook kan groeien tot iets wat in de eerste instantie niet de bedoeling was hij wijkt af van zijn missie. En mijn missie is om weer inzichtelijk te krijgen wat en wie je in huis hebt om je doelen te bereiken. Hen te motiveren en activeren om weer gepassioneerd aan het werk te kunnen, met de juiste kwaliteiten op de juiste plek.

 

 



terug naar boven